Romania produce, exporta mobila insa o si executa pentru propria piata de consum. Statisticile in 2013 ne arata ca eram pe locul 13 in lume la export. Clasati pe un onorabil loc 20+ la productie si 48 la nivel de consumatori, industria mobilei este una complexa si de continuitate. Ce ii intereseaza pe romani in aceasta privinta? Sa fie vorba de mobila practica, rezistenta, sa fie in tendinte? Toate la un loc, raspund specialistii.
Preferinte comune in alegerea mobilei
Pentru ca este o investitie pe care o fac mai rar dar bine, romanii se axeaza pe ideea de rezistenta a mobilei atunci cand o aleg. Spun ei, trebuie sa existe un echilibru intre ceea ce inseamna atractia stilului si partea de beneficiu pe termen lung. Desi lemnul masiv este in continuare in topuri, nu este exclus sa se aleaga orice tip de lemn, daca calitatea defineste totul.
Un alt aspect tine de partea de design. Nu se alege nimic la intamplare, dat fiind ca piesa de mobilier trebuie sa se incadreze perfect intr-un ansamblu sau in incaperi cu iz nou, proaspat renovata. Aici este de fapt marea batalie pe piata.
Arta Mobilei, la propriu si la figurat
Cu experienta proiectarii, cu dedicarea pentru stil si meserie, Arta-Mobilei este brand cunoscut in materie de realizare a mobilei. Intrebam care sunt tendintele si interesele majore ale romanilor, mai ales in vara lui 2015: “Se cauta un stil personal. Putem spune asta dar fiind ca marea majoritate prefera mobila la comanda.” La fiecare 5 comenzi 3 sunt pe comanda. Asta inseamna ca romanul isi adapteaza preferintele, in functie si de locul ales si necesar pentru mobilare.
Aleg in cele din urma calitatea. Fie ca este vorba de mobila pentru camera copilului, pentru living sau orice alta parte a casei, conteaza complexitatea pieselor nu ca dimensiune ci ca spatii de depozitare, stil si incadrare perfecta in anumite unghiuri. Prententiosii stiu ca trebuie sa aiba ceva deosebit pentru a considera casa un loc cu adevarat intim si unic.
Aceiasi specialisti de la Arta-Mobilei ne sfatuiesc sa alegem dupa un ghid propriu, dincolo de tendintele pe piata: “Intr-un an se poarta marsala, urmatorul an este o alta nuanta si tot asa. Exista insa nevoia de a face ca mobila aleasa sa fie potrivita mereu, indiferent de alti factori. De aceea este un stereotip ca mobila din casa ar trebui sa fie maro.” In timp insa, piata s-a mai educat si in materie de culori se aleg combinatii, contraste si diverse nuante, desi cu baza tot in cele pamantii.
Sezonul rafturilor, etajerelor si bibliotecilor
La nivel de tendinte, in 2015 se poarta in mod special partile mobiliere aerisite, cu spatii deschise si nu numai, rafturile, etajerele, bibliotecile. Un astfel de concept se poate aplica la orice tip de piesa de mobilier. Chiar si un pat poate avea un nivel superior, chiar daca este sau nu menit a fi pat dublu, supraetajat. Se salveaza din spatiu, se poate transforma in locul unde copilul se joaca de asemenea, incorporeaza biroul, aduce numeroase spatii de depozitare si ar putea fi solutie ideala pentru camera copiilor.
Un astfel de pat este deja un stil vedeta, intrucat a fost prezentat in cadrul emisiunii “Next Star” de la Antena 1. O norocoasa concurenta a primit un pat complex de marca Arta-Mobilei, din randul celor mai dorite stiluri. Nu este insa singurul care se bucura de popularitate, caci pe aceeasi lungime de unda sunt seturile de orice fel ce se completeaza cu etajere, cu dulapuri dispuse diferit, supraetajat.
Aleasa dupa o serie de factori ce includ si bugetul desigur, mobila dorita parcurge de regula pasi definitorii: plan, vis, dorinta si pana la executie se intalnesc alte praguri de definitie. Cert este ca motivatia modernului, aceea de a avea la dispozitie diversitatea de stiluri face ca fiecare in parte sa isi gaseasca perfecta alegere si stil.